Wednesday, April 18, 2018

فقدان امنیت کار، لاغر تر شدن سفره کارگران و مبارزه حق طلبانه نیروهای کار......زینت میرهاشمی.

فقدان امنیت کار، لاغر تر شدن سفره کارگران و مبارزه حق طلبانه نیروهای کار
زینت میرهاشمی

جنبش کارگری ایران سال 1396 را با روزهای سخت اما با رویدادهای مهم همراه با حرکتهای اعتراضی طبقاتی پشت سر گذاشت. در مجموع رویدادهای سال 1396 برای جنبش کارگری پرتاطم و پربار بود.
برآمد رویدادهای به بار نشسته جنبش کارگری در سالی که پایان بافت، گسترده گی، تداوم و مقاومت در برابر استبداد و استثمار بود. مقاومت فعالان کارگری و سندیکالی، فعالان جنبش معلمان و پرستاران در برابر استثمارگران و حکومت حامی آنان، برگ زرینی در مبارزه مردم ایران در رویارویی با رژیم ولایت فقیه را به ثبت رساند. وجود فعالان کارگری و معلمان در زندان، مقاومت آنان و همبستگی همکاران این فعالان در بند برای آزادی همکاران شان، این امر را گواهی می دهد. در سالی که گذشت به دلیل سیاستهای رژیم در برابر جنبش کارگری یعنی گرفتن آنچه که هست و مجبور کردن کارگران به دفاع از وضع موجود از نظر مزد و بهبود وضعیت معیشتی تغییری در زندگی کارگران به وجود نیامد، اما عدم تحمل و شورش علیه وضع موجود و ریختن ترس در برابر سرکوب، از دستاوردهای مهم جنبش کارگری است که چشم اندازهای روشنی را برای طبقه کارگر رقم خواهد زد.
محدود کردن خواسته های کارگران به حفظ شرایط موجود و جنگیدن برای آن چه که در حال از دست رفتن است و یا پرداخت قطره چکانی مزدهای عقب افتاده از شگردها و سیاستهای ضد کارگری جمهوری اسلامی در برابر جنبشهای کارگری است که تا کنون اعمال شده است. این شیوه ضد انسانی از جانب بسیاری از فعالان نیروهای کار که برخی از آنان اکنون در زندان هستند، همواره مردود اعلام شده است.

No comments:

Post a Comment