Monday, July 2, 2018

شورش حق خواهی مردم خرمشهر/ پاسخ خامنه ای به مردم خرمشهر: گلوله به جای آب ...- مهدی سامع.

شورش حق خواهی مردم خرمشهر/ پاسخ خامنه ای به مردم خرمشهر: گلوله به جای آب ...- مهدی سامع
امروز یکشنبه 10 تیر 1397، عبدالله سامری، نماینده مجلس رژیم از خرمشهر در گفت ‌وگو با دویچه ‌وله فارسی وجود هر گونه مشکل آب در این شهر را تکذیب کرد و گفت که مردم خرمشهر هیچ مشکلی ندارند.
معلوم نیست این دروغگوی بی شرف با انکار خیزش مردم خرمشهر برای کدام مقام و یا کدام غارت و چپاول برای دربار خامنه ای خوش رقصی می کند.
واقعیت اما روشن تر از هرگونه انکار و تکذیب است. انتشار صدها فیلم و عکس از جنبش مردم خرمشهر نشان می دهد که روز جمعه 8 تیر، مردم این شهر با سر دادن شعار «نمازتون باطله » و با دبه های بیست لیتری‌ خالی از آب، مقابل مسجد جامع این شهر تجمع کرده و ورود امام جمعه رژیم به محل نماز جمعه را مختل کردند. مردم‌خشمگین شعار می دادند: دشمن ما همین جاست/ دروغ میگن آمریکاست.
روز شنبه 9 تیر شورش حق خواهی مردم خرمشهر برای دومین روز متوالی در میان آتش و دود ادامه یافت و در شامگاه این روز مردم با شعار «مرگ بر خامنه ای» نفرت و خشم خود به حکومت را نشان دادند.
نیروهای سرکوبگر در شامگاه روز شنبه با سلاح گرم به تظاهرات مردم خرمشهر یورش بردند و تعدادی را زخمی کردند. در شلیک مستقیم به مردم بی دفاع در چهار راه مطهری این شهر تعدادی زخمی و گفته شده یک یا دو نفر به قتل رسیده اند. در همین روز سرکوبگران اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیده و تخریب کردند.
امروز یکشنبه 10 تیر، ولی‌الله حیاتی، فرماندار جنایتکار خرمشهر از حضور «عوامل اغتشاشگر و خرابکار» در چهارراه مطهری خبر داد و کشته شدن یک نفر در درگیریهای شنبه شب را تکذیب کرد و اعلام نمود که تنها پنج نفر به صورت سطحی آسیب دیده اند. تا این جا معلوم می شود که مجلس نشین رژیم از خرمشهر یک دروغگوی بی شرم و حیا است. ایرنا در همین روز پرتاب گاز اشک‌ آور به سمت معترضان را تأیید کرد.
به گزارش روز یکشنبه رادیو زمانه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در نشست خبری خود در واکنش به انتشار برخی فیلمها که افرادی با لباس نیروی انتظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند، گفت: این موضوع را از فرمانده ناجا سوال کردیم که توضیح آنها این بود که برای بازداشت برخی افراد مجرم در اعتراضها مجبور شده ‌ایم شیشه ‌ای را بشکنیم.
روز یکشنبه 10 تیر، مردم اهواز و بندر ماهشهر در حمایت از خیزش مردم خرمشهر اقدام به تظاهرات کردند.
خیزش مردم خرمشهر یک نمود دیگر از بحران انقلابی است.
مهدی سامع.

No comments:

Post a Comment