Monday, March 26, 2018

جدال خودیها پیرامون تامین امنیت ولایت ..... مهدی سامع .

 
یادداشت سیاسی نبردخلق شماره ۳۹۶
 
جدال خودیها پیرامون تامین امنیت ولایت
مهدی سامع
 
رویدادهای مهمی که در سال ۱۳۹۶ در کشور ما اتفاق، حیات سیاسی اجتماعی جامعه را به شدت و با سرعت دگرگون گرد. رقابتهای باندهای درونی هِرَم قدرت در ابتدای سال برای سهم بردن بیشتر از قدرت و ثروت، ناتوانی ولی فقیه برای مدیریت بهینه تضادهای درونی قدرت و ناتوانی تمامیت رژیم برای مهار جنبش رشد یابنده توده ای، مهمترین شاخص در ارزیابی رویدادهای سال ۱۳۹۶ است. این وضعیت که ناشی از شرایط انقلابی (بحران غیر قانونی) است، با برجام و حاکمیتِ به طور نسبی مشارکتی که محصول نمایش انتخاباتی است، نه مِهار شد و نه تسکین پیدا کرد و برعکس تضاد بین باندهای درونی هرم قدرت با شدت هرچه بیشتر جریان پیدا کرد و ستیز بین جامعه با نظام ولایت فقیه، حاکمیت را تا آستانه سرنگونی پیش برد. قیامهای ده روزه دی ماه در نزدیک به ۱۵۰ شهر، خیزشهای گاه و بیگاه در نقاط مختلف کشور و جنبشهای مداوم نیروهای کار مُهر تایید به این حقیقت زد که اکثریت قاطع مردم ایران نظام حاکم با همه دسته بندیها و باندهای درونی آن را بر نتابیده و خواستار سرنگونی آن هستند. پیرامون هر دو جنبه از وضعیت انقلابی به وفور مقاله و تحلیل منتشر شده و در این یادداشت کوتاه تنها به بحران درون قدرت در آخرین ماه سالی که پشت سَرگذاشتیم پرداخته می شود.
 
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ با نگرانی سوال می کند که «زیر پوست جامعه چه می‌گذرد؟». گرچه سرمقاله نویس پاسخ دقیق و درستی به این سوال نمی دهد، اما طرح این سوال به تنهایی ناشی از نگرانی درون هِرَم قدرت از برآمدهای بنیان کَن جامعه است. این روزنامه که نزدیک به باند میانی حاکمیت است، در چند مورد دیگر، منجمله در مورد گردنگِشی جدید احمدی نژاد، هم  باند غالب را مورد چالش قرار داده است.
روزنامه جوان در شماره پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ از «آتشفشان در شرف فوران آسیبهای اجتماعی» گزارش داده و بخشی از این آسیبها را، البته با کم کردن میزان واقعی آن ردیف کرده است. «۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد به مواد مخدر، ۲۰۰ هزار سقط جنین، ۳۵ هزار مبتلا به ایدز، ۳ میلیون زن بی‌سرپرست، ۷۰۰ هزار زن رها شده، ۴ هزار و ۵۰۰ خودكشی و ۳ هزار مورد فرار از خانه» بخشی از آسیبهایی است که این رسانه نزدیک به دولت برای هشدار به خامنه ای برملا کرده است.
روز شنبه ۵ اسفند عباس آخوندی، وزیر راه ‌و شهرسازی رژیم گفت: «واقعیت این است که جامعه ما در حال زوال اجتماعی است. یعنی امکان این که مشکلات بنیادی خود را رفع کند، ارزش افزوده ایجاد کند و امید را تزریق کند، ندارد. این یک واقعیت است که اگر آن را در لفافه بیان کنیم، راهی برای درمان آن پیدا نخواهیم کرد.... وقتی مسائل را نگاه می‌ کنیم می ‌بینیم که به سرعت یک تجمع به یک آشوب [بخوانید قیام و خیزش] تبدیل می‌شود، یک برف بلافاصله تمام جامعه را به هم می ‌ریزد.» (ایسنا) اعتراف به این حفیفت از جانب یک کارگزار حکومتی نه از سَر خیرخواهی برای مردم که هشداریست به ولی فقیه که ولایت اش در حال زوال است!
 
می توان حرفها و مواضع احمدی نژاد و تاج زاده را نادیده گرفت، اما مواضع محمد خاتمی را نمی توان فاقد اهمیت ارزیابی کرد.
محمد خاتمی در دیدار با جمعی از مجلس نشینان در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ با مطرح کردن پروژه «نجات ملی» گفت: «جوانان، نخبگان، روشنفکران، اندیشمندان، متخصصان، کارگران، زنان همگی ناراضی هستند؛ بخش قابل توجهی از روحانیت سنتی و اصیل و همچنین اقوام ناراضی اند. نارضایتی لحظه به لحظه، اتحاد جامعه را می گسلد.»
فراموش نکرده ایم وقتی خاتمی طرح «آشتی ملی» را مطرح کرد، چه پاسخ تندی از جانب علی خامنه ای دریافت کرد. اما این بار ولی فقیه با سکوت خود ولایت متزلزل خود را بازتعریف کرد.
از همه مهمتر حرفهای حسن روحانی است که بارها به باند مقابل با کلماتی چون ترسو، بزدل سیاسی، بی دین، تازه به دوران رسیده، حسود، افراطی، هوچی، کم سود، بی عقل و ....حمله کرده و یک خط در میان خطر واژگونی کشتی نظام را گوشزد کرده است.
روز شنبه ۵ اسفند، حسن روحانی در یک سخنرانی گفت: «علم، علم است و به نوع تفکر و ایدئولوژی وصل نمی ‌شود.... عده ‌ای در کشور ما سالها وقت صرف کردند تا ریاضی، شیمی و فیزیک اسلامی درست کنند؛ ایشان پول، وقت و امکانات زیادی صرف کردند، اما حاصلی به دست نیاوردند.». (ایرنا)
حسن روحانی با طرح علوم دقیقه به یک مغلطه آشکار متوسل شده و بحث اصلی که همان برخورد با علوم اجتماعی، سیاسی است را لاپوشانی کرده است. اما در همین مغلطه کاری معلوم می شود که هزینه های زیادی برای مهملاتی تحت عنوان علوم اسلامی به جامعه نیازمند تحمیل شده است.
حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه ۱۶ اسفند هیات دولت گفت: «بعضیها فکر می ‌کنند که اگر دولت تضعیف شد، نهادهای دیگر تقویت می‌شوند، این طور نیست؛ ما امروز در یک کشتی نشسته ‌ایم و اگر بخشی از کشتی تخریب شود، همه کشتی با هم غرق می ‌شود.». او انتخابی بودن خود را در لَفافه به رُخ ولی فقیه کشاند و گفت: «اگر بناست کسی از طرف ملت سخنگو باشد، این رئیس جمهور است که منتخب مردم بوده و می ‌تواند بهترین سخنگو از طرف مردم، مطالبات و خواست مردم باشد.»
توپ و تشرهای مقام معظم، که فقط برای روحیه دادن به اراذل و اوباش است، نتوانسته کشاکش درون خودیها را تخفیف دهد. خامنه ای در ماه رمضان آینده در روضه خوانیهای خود سعی خواهد کرد که به هشدارهای باند مقابل بپردازد و لابد بازهم به راه حلهای بی مایه خود تاکید خواهد کرد. اما واقعیت سرسخت این است که بحران کنونی یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم در گام اول برچیدن بساط حکومت از طریق سرنگونی آن است.
خامنه ای در ترس از این رویداد و کابوس خیزشها و قیامهای مردمی به حَربه همیشگی سرکوبی و ماجراجویی خارجی متوسل می شود. وقتی یک سرکرده نیروی سرکوبی از ظرفیت به کار بردن «آر. پی. جی» برای سرکوب مردم خبر می دهد، می توان پی برد که ولی فقیه در مورد سرکوب مردم بپاخاسته، هیچ حد و مرزی ندارد. در این مورد هم دلایل بسیار است که همگان به طور روزمره شاهد آن هستند که نمونه بسیار بی رحمانه آن کشتن زندانیان زیر شکنجه و اعلام خودکشی از جانب قاتلان است. برای پی بردن به عمق وحشیگری حکومت صحبتهای یک دست نشانده ولی فقیه گویاست. یک روضه خوان تبهکار در مقام امام جمعه موقت تهران گفت: «در باره کسانی که امنیت عمومی جامعه را به هم می ‌زنند قرآن کریم می ‌فرماید یا باید اعدام شوند و یا دست و پای شان قطع شود.». آخوند کاظم صدیقی تاکید می کند که: «امنیت از نان شب واجب ‌تر است.». (ایلنا، یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶)
 
 
منبع: نبرد خلق شماره ۳۹۶، چهارشنبه اول فروردین  ۱۳۹۷ - ۲۱ مارس ۲۰۱۸
 

3 comments:

  1. اسلامی هایی که قیام و جهاد و مبارزه خوب است تا زمانی که رژیم دست ما بیفتد بعدش میریزند پیش از ظهور هر قیامی باطل است حالا اگر بیفتند دوباره واجب میشود ها و پیش از اینکه خودشان رژیم و منبر و اسلحه و همه چیز همه کس را بگیرند تو حسین زمانه ای و خرشان که از پل گذشت میشوی بیمار مالیخولیایی .. مبارزه با ستم و چریکیسم و مبارزه مسلحانه و شما چه گوارایی! تا زمانی که سگ هار نجس روس رهبر بشود!! وقتی شد مبارزه مسالمت آمیز و حقوق بشر و درخواست مطالبات کنیم!بعدش تفنگ بازی مال پیش از این بود که مغولیسم کمونیسم الان بدبخت بیچاره فلک زده دربدر .. مشکل بیکاری دارند! بیاید الان اگر کشتندتان شمع روشن کنید!! مومنین و مسلمین و مبارزین و آزادیخواهان.. رژیم های بین المللی ما از مردم ایران حمایت میکنیم امروز ده نفر را کشتند ما اعلام کردیم!! ده نفر کشته شده اند چارتا قرارداد هم البته بستیم چند میلیارد دلاری هم انتقال وجه داشتیم اتفاقاً ظریف دلمون براش تنگ شده!! راستی چه خبر ؟ سگ اوباما نعلش چطوره؟ آخوندکان و مدعیان تشیعی که پس از رژیم ادای مخالفین در می آورند و میگویند امام صادق فرموده چهل نفر نداشتم والا خروج میکردم!! و ما شیعه مبارزیم و مخالف حکومت و مردم بدبخت خودشان این رژیم را آوردند ( حالا چندتا گام دیگر بیا تا برسیم مرکز و لانه زنبور تحویلت بدهیم) با این حرف ها فریبتان میدهند شب ها عثمانی و خون آشام میشوند فکر میکنند شب تاریکه خدا نمیبیند!! خوش بود گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .. حالا تو سیه رو هستی چرا شب وقت استراحت حرف سیاسی میزنی؟ حالا کلاً گوزیدنشان هم امت واحده و دجالیون با محاسبات سیاسیست ها
    حالا همه شان کار خدا دقیقاً همان هایی هستند که 57 یه ریال تکون میخورد یا سلام در خطر میفتاد یا امپریالیسم جهانخوار دشاته اتثمار میکرده پرولتاریاهای ما را یا اینکه شرافت روزنامه نگاریشان اجازه نمیداده زمانی که پنج هزار زندانی سیاسی داریم نگویند صدهزار زندانی سیاسی و دو نفر که کشته میشوند اعلام نکنند شصت هزار نفر کشته رژیم طاغوتی و در ورزشگاه پنج هزار نفری تختی اصفهان با اطراف اکنافش تهش هفتاد هزار نفر تظاهرات یک میلیون نفری برگزار میکنند اما حالا تا کلیه و چشم را میخورند ما نان میخواهیم! و یا ما فقط یک عزاداری امام حسین برگزار شود قمه مان را بزنیم نوکر رژیمیم.. عبد عثمان و عمر!!! عبدالدجالیون جامع الصفات جبت والطاغوت مسیح الضلالة ... وظیفه رسانه ای فکر کردیچیه؟ خوب مگر نگفتیم اعتراضات بی ریشه و پوپولیستی در اعتراض به گرانی
    واسه همین خمینی هربار وسط حرف زدنش میرفته با مستشارهای سی آی ای و کاینتلیجنت سرویس و کا.گ.ب هماهنگ میکرده و اسناد سفارت را تکه پاره کردند و قطب زاده را اعدام کردند پاکسازی درون سازمانیش کردند که میرفته لیبی شکنجه میکرده و همه شان آموزش دیده بودند و کشتارها کار خودشان بوده 57 و با کودتا و گروگان گیری از ارتشی ها و مقامات و ساواکی ها اعلام بی طرفی گرفتند سپس با وعده امان و پس از آن اعدامشان کردند یک قت تابلوبازی نشود!! و با یزدی کار چندانی نداشتند .. حفظیاتش مثل خامنه ای خوب نبوده!!!! الان تکنولوژی پیشرفت کرده زیر پا پدال میگذارند توی گوش گوشی و بالای سر مهتابی میزنند نورانی بشوند!!!
    واسه همین خمینی هربار وسط حرف زدنش میرفته با مستشارهای سی آی ای و اینتلیجنت سرویس و کا.گ.ب هماهنگ میکرده و اسناد سفارت را تکه پاره کردند و قطب زاده را اعدام کردند پاکسازی درون سازمانیش کردند که میرفته لیبی شکنجه میکرده و همه شان آموزش دیده بودند و کشتارها کار خودشان بوده 57 و با کودتا و گروگان گیری از ارتشی ها و مقامات و ساواکی ها اعلام بی طرفی گرفتند سپس با وعده امان و پس از آن اعدامشان کردند یک وقت تابلوبازی نشود!! و با یزدی کار چندانی نداشتند .. حفظیاتش مثل خامنه ای شومن خوبی نبوده!! اتفاقاً از همه شومن تر بوده سبکش ریالیستی با جادوی سیاه بوده جلوی چشمتان اینقدر آشکار دجال و مسیح الضلالة بود که مخفی مینمود استاد اعظم لژ بوده MADE IN ENGLAND!! الان تکنولوژی پیشرفت کرده زیر پا پدال میگذارند توی گوش گوشی و بالای سر مهتابی میزنند نورانی بشوند!!!
    کنه ماجرا اتحاد پوتین و خامنه ای بوده (چکمه و نعلین!!!) ... ارتجاع سرخ و ارتجاع سیاه!!! و امام زمانشان هم یک زن ساحره است برای همین 39 ساله دوام آوردند چرا که اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ان کید النساء کان عظیما ... و حرامیان جز کیدالنسا در انبان ندارند ..

    ReplyDelete
  2. مثل جغد با دقت شرایط ایران را دنبال میکنند!! با دقت!! دقت میکنند! دقت کنید! البته چارتا معامله هم در کنار دقت میکنند! سفارت هم دارند.. روابطشان هم مستحکم! اساساً مگر فرانسه نبود که مخالفین را ترور میکردند و تروریست ها را با دقت تحویل آخوندها میداد؟ همینطوری دقت کنید.. محاسبه هم کنید با چه زاویه ای شلیک میکنند سپس چند لیتر خون میریزد و چند دقیقه تا دزدیدن جنازه زمان میبرد و خانواده ها را با چه متدی بیشتر میشود تحت فشار قرار داد و چند مدت میتوانند بگویند فرزندان شما زندانی هستند سپس بگویند تکفیری ها یحتمل با ماشین آتش نشانی از روی مردم عبور کردند!! تکفیری هستند دیگر(به خیال خودشان که خدعه با خودشان میکنند به کفر میکشانند سپس پاکسازی نژادی میکنند فکر میکنند خدا جاهل است و علمش بصورت ماتریالیستی است و تکاملی و درور و بر خودشان را نگاه میکنند خودنمان هستیم اولی الابصار لعنویاتی هم که شده ایم کسی نیست .. کی به کیه تاریکیه!! بخورید و بیاشامید خون مردمان را اسراف نکنید (یعنی یک طوری که همه اش را بخورید ) و اینها برکات و لذات عرفانی ملکوتی میگیرند و در جنگ ایمانی با امام زمان بالاخره عثمان امام میشود ).. به کار همه تان می آیند

    ReplyDelete
  3. پیامبر میفرمایند اختلاف بین امت من رحمت است // دقت میفرمایید اینطوری جنگ زرگری درست میکنیم ایرانی نژادها را پاسکاری میکنیم در اختلاف رحمت دار برای امت دجالیه بشدت گرسنه ایرانی نژاد را فرستادیم بخورش آخوند تو هم بالاخره با ما باید یک درگیری داشته باشی ایرانی نژاد است مغول نیست بخورش! پیامبرشان هم یک آدم فضایی بوده و قرآن هم خدعه خداست و ما با سیک ها و مغول ها یکی هستیم آدم نیستیم ادای آدم ها را در می آوریم کارمان آمدن بردن گاییدن خوردن کشتن رفتن و تدجیل این فرآیند است ... پیامبر هم میفرمایند خدایشان خدایی دیگر پیامبرشان پیامبری دیگر و دینشان دینی دیگر است کلهم
    خداوند بر لعنویات جملگی امت واحده دجالیه بیفزاید
    پیامبر آدم فضایی بوده و چون حالا بهش گفتند سید فکر میکند اولاد پیامبر است حالا ما ماموریت داریم کلاً همه ساکنان زمین را نابود کنیمو حالا سهممان را از بابا بزرگمان در سفره چهن میخواهیم ... هرکسی هم میگوید جهت تعحیل در فرج است لغابچی گری دجال میکند دارد شغل خودش را فقط تزیین میکند ... بالاخره بنی هاشم !!! سهمشان را میخواهند...
    علی الظاهر یک اختلاف ساختگی با رزیم دارند اما حتی رزیم سگ کیست.. مومنین و مومنات و مسبلمین و مسلمات و اخری من آمن بالله... ابلیس و ذریه شریفش و


    ReplyDelete